TheWayToFly

Alla inlägg den 28 juni 2011

Av Emma Franzén - 28 juni 2011 19:56

Som rubriken säger, LYCKLIG är de ordet som jag kan beskriva mig just nu!


Red ett lättare pass med knäppjöken alias Artax igår.. I stallgången va han väldig orolig, men med manborsten i ansiktet där den äckliga flughuvan suttit va han snart lugn och slöt ögonen. Tänkte testa dressyrsadlen, så den kom upp på ryggen, och tro de eller ej, den satt som en smäck! Sadelgjorden va dock lite kort (tjockis..) men den gick om, och tillsammans med ett svart schabrak, mörka benlindor och ett dressyrträns (achten-nosgrimma och bling pannband) såg han riiiiiktigt snygg ut! Som han alltid gör iofs, men extra läcker blev han! :-) 

Tog ut honom i paddocken och han försökte sitt bästa med att samla sig som jag kämpade med under förra passet, duktiga killen! tog några galoppvarv, vilket uppskattades något enormt och han visade sin uppskattning genom att dra några glädje skutt! :-)  Tog sen tag i honom i traven, och han kämpade med att ställa sig rätt, trampa under sig och samla sig, vilket höll korta stunder, men inte suckar jag för de! Så glad att han försökte iallafall! De första han gjorde va att rulla sig i hagen, vilket han förtjänade.


Nu till dagens pass!

När jag kom ut i hagen möttes jag av en headshakande kille som dragit av sig flughuvan under natten och hade fullt med flugor runt huvudet.. Stackars liten..

Satte på honom grimman och ledde honom ut i paddocken, lekte runt några varv och hoppade lite hinder på ca. 50 cm som han riktigt sög sig till! :-) 

I slutet av passet så skulle vi bara lulla runt lite kravlöst, men han såg så ridsugen ut, så jag hoppade upp barbacka, la grimskaftet runt halsen och red runt lite.. 

Testade start och broms samt lite svängar som gick jättebra! Tror han gillar att kunna bli riden utan pessoat, för han verkligen lyssnade kanon på mina sits signaler, samt signalerna jag gav honom i halsringen.. Min fina häst! <3

Han va verkligen jättefin och bar mig runt varv efter varv i lugn och fin skritt medans jag bara satt där och log..

Tack gubben, du har fått mig att förstå va äkta lycka innebär!


Jag kan inte förstå att jag har köpt denna (tjocke) ängel!

Världens mysigaste lilla kille, med en så enorm personlighet att jag varje dag hittar en ny egenskap hos honom, något som gör honom så himla speciell!


Imorgon ska min kompis Elina Tjäder hjälpa mig med lite dressyr på honom, samt känna lite själv på honom. Jag verkligen längtar tills jag får sitta på honom igen, då jag känner mig hemma på hans breda rygg..


Min fina Artax <3

Presentation

Välkommen att följa mig och min fjordvalack Artax!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards