TheWayToFly

Direktlänk till inlägg 18 maj 2011

dagens pass.

Av Emma Franzén - 18 maj 2011 22:12

Idag är hon dyr.. Svindyr! <3


Åååh, detta passet kommer jag leva på lääänge.

Så jag börjar vel förklara..


Vi började med att jag övningskörde till stallet, vi gick ner och hämtade ponnyn bus som lunkandes kunde komma fram till matte, öronen spetsade och hon "stretade inte emot" som hon brukar. Kompisarna brukar vara roligare än mig ibland.. Snyft.

Men idag va jag rolig nog att följa med.


Halvtrippande följde hon med upp till stallet, jag ställde upp henne i stallgången och märkte att jag råkat få grimman på "avigsidan".

Äsh tänkte jag och började rykta henne, och hon stod stilla och vände bak huvudet ett par gånger och skulle kolla läget. 


Precis innan vi ska ut och gå kommer jag på mig själv med att grimman sitter fel.

Det får vel brista eller bära tänkte jag och tog av henne grimman så hon stod lös i stallgången. Inga problem tyckte hon.. Nosade lite på marken, tog något steg framåt och beslutade sig för att lukta på polaren Zandros boots.

Detta tvingade jag ju bara mamma att fota.. Min bebis klarade av att stå i stallgången lös (med uppsyn från matte) och hon stod lugnt och stilla! Perfekt!



När vi va färdiga i stallet och jag hade stått och gosat en stund så är det dags att gå en sväng, så de va på med grimman igen och ut med henne!

På vägen dit så går vi längs med hagen, vilket innebär en massa gnägg och galande.. Hehe, och en ponny som gärna går mer på stället än framåt.. Knasboll..


   



Väl ute på rundan tog de inte lång tid att få henne lugn.. Hon traskade på som om hon inte gjort annat.. Vi lunkade på där i några meter och bara levde.. Efter en stund när vi gått så fick jag en fix-ide och la upp grimskaftet på halsen på henne.. Höll alltså inte i henne, trots att jag hade kunnat få tag i repet om hon hade stuckit. Och hon gick där så fint.. Följde mig lite hit och lite dit.. Så himla duktig! Min lilla flicka!


     



Sedan ville jag ha lite andra kort av mamma än att vi bara gick, och då fick de bli dessa:



Sedan gjorde vi inte mycket mer. Vi gick några extra meter, hälsade på ett staket och en presenning och vände hemåt. Sista biten fick hon trava bredvid mig, oh man.. We flew! <3

Vi hann inte mer än släppa henne i hagen förren hon tog världens språng ut i hagen i galopp och skrek "HEY KOMPISAR! EVIGHETER JAG SÅG ER JU!".

Så söt..


Och jag kan inte säga annat än att jag är så stolt!

Jag längtar redan efter henne! Så innerligt!



Idag har jag haft henne i 11 dagar, och redan funkar allt detta..

Jag är helt speechless.. Underbara häst. <3

Och att hon i november blir min är också helt otroligt.

Då är alla pengar betalda för dig, och du är min min min, och bara min! <3

Älskade du, jag hade kunnat ge dig guld och gröna skogar, men jag hoppas min kärlek räcker en bit på vägen <3 

 
 
Ingen bild

Louise

19 maj 2011 14:08

Det låter underbart Emma! Fina ni är =D

Emma Franzén

26 juni 2011 22:32

Tack tack! :)
Du och pimm är också jättefina!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Franzén - 25 juli 2011 21:06

Som rubriken lyder så tränade jag min ÄLSKADE Artax idag! Hehe..   Men kanske ska ska dra lite lätt om vad som har hänt under tiden jag inte uppdaterat så flitigt! ;)    Vi har börjat finslipa på hjälperna, och jag har bytt helt och hållet ti...

Av Emma Franzén - 12 juli 2011 23:00

Hejsan alla goa och glada!  Jag har haft internetproblem, så har inte kunnat ladda upp några bilder eller inlägg då mitt internet dött var 3dje sekund.. Herregud, vilket krångel! Men men, ni borde de vara fixat någorlunda.. Nu lägger de bara av v...

Av Emma Franzén - 6 juli 2011 00:18

Åååh, jag blir så trött på mig själv! Min häst gillar nog inte mig idag.. Det va nämligen så att jag inte hann rida prinsen idag, och jag har verkligen fullt upp imorgon då jag jobbar hela dagen och till sena kvällen.. Tyvärr.. Stackars fina Ar...

Av Emma Franzén - 4 juli 2011 23:01

Ja, tänkte de kan vara bra att ha lite framförhållning, och så får ni gärna kommentera om ni tycker jag ska göra något, tex. försöka filma, fixa bilder eller va ni nu tycker! :)     Måndag (idag) - vila Tisdag - (jobbar 12-21.15) rida igenom ...

Av Emma Franzén - 4 juli 2011 22:23

Hrm, ja.. Här har de varit lite knapert med uppdatering på senaste.. Hrm.. Förlåt.. :) På dessa dagarna så har jag hunnit vara på öland och firat min älskade mormor, och igår så red jag en runda på bästa killen också! :)   Hämtade honom i lösdr...

Presentation

Välkommen att följa mig och min fjordvalack Artax!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards